STEVIA PENAWAR DIABETES







Entry kali ni nak share u all tentang STEVIA...PRODUCT TERBARU KOSMO BEAUTY SPA!  pemanis alternatif kepada gula yang paling selamat dan tidak bertoksid.
Malah pemanis alternatif ini bukan sahaja selamat digunakan tetapi juga dapat membantu mengawal kencing manis, darah tinggi dan obesiti.
Stevia rebaudiana adalah pokok anugerah Allah yang tidak ternilai. Stevia berasal dari Paraguay dan ekstraknya mempunyai kemanisan antara 200 dan 300 kali gula biasa. Daun tanpa proses adalah 15 hingga 30 kali manis daripada gula biasa. 




Konsep gula Stevia ini adalah lebih manis, lebih sihat. Kalau sebelum ini, kita selalu mengatakanPahit itu Ubat dan Manis itu Penyakit. Tetapi dengan pemanis Stevia, Manis itu adalah Menyihatkan. Inilah DAUN AJAIB!

Kenapa? Apa kelebihan Stevia?


1. Stevia bukan ubat...ingat tu jangan salah paham

2. Stevia bukanlah supplement atau makanan tambahan seperti yang difikirkan

3. Stevia bukan ubat yg sembuhkan semua jenis penyakit..jangan salah anggap tau

4. Stevia adalah pemanis semulajadi pengganti gula..FAKTA BUKAN AUTA
Anti-hyperglycaemic – boleh menurunkan dan mengimbangi paras gula dalam darah. Sesuai untuk pesakit kencing manis dan hypoglycaemia.

5. Stevia adalah karbohidrat dengan nilai kalori sangat rendah hingga boleh dikatakan 0 kalori...Jadi untuk yang berdiet tu..u all mesti ALERGIC dengan perkataan 'KARBOHIDRATKAN'??? Nah cuba amalkan
Sangat sesuai untuk mereka yang ada kencing manis , obesiti atau ingin menghadkan pengambilan karbohidrat...agak agak u all x nak cuba?

6. Dengan menukar corak pengambilan gula kepada stevia, risiko penyakit dan komplikasi penyakit berkaitan pemakanan dapat dielak atau dikurangkan
Anti-hypertensive – boleh menurunkan tekanan darah
Anti-inflammatory – mengurangkan kesan radang
Anti-tumor- kesan anti-oksidan boleh.mengurangkan risiko kanser
Anti-diarrheal – merawat cirit-birit
Diuretic – Mengawal kandungan air dalam badan
Immunomodulatary effect – meningkatkan sistem imun kepada kuman

7. Kajian perubatan dan saintifik membuktikan potensi stevia untuk kesihatan..bukan org sembaranagan buat kajian..yang ada CERT!
NON-toxic, Non-mutagenic, Non-teratogenic, Non-carcinogenic (tiada kesan bahaya)- terbukti secara kajian saintifik, ia selamat digunakan pada peringkat usia.
Stevia mempunyai fungsi terapeutik perubatan


8.  Memberikan  rasa manis pada stevia adalah glycoside, bukan sukrosa atau fruktosa.sebab tu u all boleh cuba masukkan secubit STEVIA dalam secawan teh..rasa manisnya.Sebenarnya, bahan aktif yang bertanggungjawab ke atas rasa manis pada daun stevia dikenali sebagai“Steviol Glycosides” yang mengandungi Stevioside dan Rebaudioside. Bahan aktif ini stabil pada suhu tinggi sehingga 2000 degree C, nilai pH yang stabil dan tidak merangsang tindak balas glycamic (penghasilan gula) dalam badan.


Harga :
Sebotol serbuk STEVIA RM 39.90
Sebungkus DAUN STEVIA RM 29.90 sahaja

Nak free consultation: dial wassp telgrm sms:0197553176COD KLCC & KL CENTRAL
Follow our: IG-Kosmobeautyandspa

Blog-www.drattangallerymy.blogspot.com



0 comments: